Адказаўшы на гэтае пытанне і разабраўшыся, якога колеру дым можна хаця б крыху ахарактарызаваць праблему.
Праблемы ў рухавіку характарызуюцца, у асноўным, дымам белага колеру, які можна назіраць падчас прагрэву. Хоць, дымам яго назваць даволі складана, так як, гэта называецца вадзяным парай, які вылучаецца ў якасці прадукту згарання. Калі на працягу некалькіх хвілін такі дым знікне, то нічога страшнага не адбываецца. Калі гэта працягваецца даўжэй, ці працягваецца нават падчас руху, то неабходна дэталева разгледзець праблемы ў рухавіку. Магчыма, што ўся праблема заключаецца ў пракладцы галоўкі цыліндраў, у выніку чаго, астуджальная вадкасць трапляе ў самі цыліндры. Таксама, белы дым можа сведчыць аб перегрева рухавіка. У такім выпадку, праверцы неабходна падвяргаць тэрмастат, радыятар і шлангі.
Чорны дым кажа аб тым, што сістэма харчавання можа няправільна змешваць паветра з палівам, ці ж праблема ў самай паліве досыць нізкай якасці. Аднак, працэс няправільнага змешвання найбольш верагодны і магчымы ад празмернасці небудзь паветра, альбо паліва. Недахоп паветра пры смесеобразовании кажа аб тым, што магчыма засмечаных паветранага фільтра альбо воздуховода, ці ж датчык выдатку паветра працуе няправільна. Варта праверыць ціск паліва, калі аб'ем дыму ўзрастае пры высокіх абарачэннях. Калі аўтамабіль абсталяваны дызельным рухавіком і назіраецца чорны дым, то трэба праверыць працу паліўнага помпы.
Сіні дым з'яўляецца з-за алею, які патрапіў у камеру згарання. Дым можа быць досыць светлым, і яго можна зблытаць па адценні з белым. Каб гэтага не адбылося, есць досыць просты метад вызначэння: да выхлапной трубе прыкладваецца ліст паперы, і калі бачныя тлустыя плямы, то праблема з маслам. Такі дым можа быць сімптомам няспраўнасці цилиндропоршневой групы.
Таксама, дым можа ўзнікаць пры зносе дэталяў. Напрыклад, калі аўтамабіль доўгі час стаяў у гаражы, то, магчыма карозія цыліндраў. Калі пашкоджанні мінімальныя, тады дым будзе ўзнікаць толькі пры запуску, а калі аўтамабіль цалкам прагрэць, дымнасць знікае.
Пры ўзнікненні дыму магчымыя і іншыя, ужо механічныя няспраўнасці, такія, напрыклад, як перакос шатуна.
Аднак, усе гэтыя назіранні могуць быць першым крокам у пошуку няспраўнасцяў, для больш дакладнага іх вызначэньня неабходная дыягностыка аўтамабіля.
|