На дадзены момант дызельны рухавік атрымаў шырокае распаўсюджанне не толькі на грузавых аўтамабілях, але таксама і на легкавых. У Еўропе зараз адбываецца працэс выцяснення бензінавых рухавікоў дызельнымі, доказам гэтага можа служыць тое, што звыш 50% легкавых матораў прызначанага для прымянення на іх дызельнага паліва. Заўважым, што такія ДВС валодаюць адной добрай асаблівасцю: яны могуць развіваць максімальны крутоўны момант у вялікім дыяпазоне хуткасці кручэння каленяў. вала.
Прынцып працы дызельнага ДВС заключаецца ў самовоспламенении максімальна сціснутага паліва, якое падаецца ў камеру згарання разам з летнім паветрам. Таксама, можна адзначыць яшчэ адзін плюс дызельнага ДВС - працэс якаснага вырабатывания энергіі з гаручага не залежыць ад каэфіцыента лішку паветра.
Зробім акцэнт на асаблівасцях дызельнага рухавіка, якія залючаются ў:
- Большай ступені сціску паліва;
- Больш нізкіх абарачэннях каленяў. вала, і як следства сажееобразовании выхлапных газаў;
- Адсутнасці дросельнай засланкі вядзе да таго, што з'яўляецца магчымасць развіваць максімальны крутоўны момант на паніжаных абаротах каленяў. вала;
- Падвышанай складанасці паліўнай апаратуры, і, адпаведна, высокай адчувальнасці да дызельнага паліва.
На дадзены момант, удасканаленне дызельных ДВС вядзецца ў такіх кірунках:
- Паніжэнне колькасці паліва, неабходнага на 100 км. прабегу;
- Паніжэнне таксічнасці ОГ;
- Павелічэнне магутнасці ДВС;
- Паніжэнне шумавыя каэфіцыента працы матора;
- А таксама, магчымасць палягчэння пуску пры халоднай тэмпературы.
Для таго, каб рэалізаваць дадзеныя задумкі інжынераў, былі распрацаваны наступныя сістэмы:
- Электронны Ўпырск Common Rail;
- Сістэма рэцыркуляцыі ОГ;
- Мадыфікаваная сістэма ўпускаючы;
- Мадыфікаваная выпускная сістэма;
- Турбонаддув;
- Сістэма предвпускного падагрэву ДВС.
Сістэма ўпырску CommonRail была распрацавана для таго, каб збіраць паліва ў асобным назапашвальніку, а затым яго ўпырскваць фарсункамі, якія кіруюцца электроннай сістэмай. Дадзеная электронная сістэма забяспечвае магчымасць ўпырску строга дазіраванай порцыі паліва ў патрэбны час, што дае магчымасць павысіць магутнасць рухавіка, скараціць паказчык выкідаў у навакольнае асяроддзе, і скараціць паказчыку расходу паліва.
Сістэма рэцыркуляцыі адпрацаваўшых газаў была распрацавана для паніжэння ў ОГ колькасці шкодных рэчываў, такіх як аксід азоту і іншых.
Впускная сістэма дызельнага ДВС звычайна оборудуется спецыялізаванымі заслонками, што дае магчымасць дадаткова надаць паліўнага патоку эфект завіхрэнні, у сваю чаргу, павялічваючы паказчык паліўнага смесеобразования.
Выпускная сістэма дызельнага ДВС абсталяваны сажавым фільтрам, такім чынам, праблема з сажеообразованием адпадае сама сабой.
Самай прадуктыўнай сістэмай для дызельных рухавікоў апынулася сістэма прамежкавым, якая дазваляе павялічваць масу всасываемого паветра, за кошт яго нагнятання ў камеру згарання.
Таксама, для вырашэння праблемы запуску дызельнага ДВС у халодны час года, была распрацавана сістэма, якая атрымала назву сістэма предпускового запуску рухавіка. Такі механізм ўяўляе сабой электронныя свечкі напальвання, якія ўключаюцца ў працу пры паніжэнні тэмпературы навакольнага асяроддзя.
|