У кожнага вадзіцеля з'яўляецца патрэба ў выбары аўтамабільнага кампрэсара з велізарнай колькасці, якое маюцца на аўтамабільным рынку. Для пачатку, варта ўдакладніць, якія наогул існуюць віды кампрэсараў. На сенняшні дзень прынята падпадзяляць мембранныя кампрэсары (або вібрацыйныя) і поршневыя. У другім варыянце паветра сціскаецца і падаецца дзякуючы поршні, ен прыводзіцца ў рух пры дапамозе кривошипно-шатунного механізму. Існуе агульнапрынятае меркаванне, што поршневыя помпы валодаюць высокай прадукцыйнасцю, у параўнанні з мембранными версіямі. Яны здольныя стварыць вялікі ціск. Усе гэта вызначаецца канкрэтнай мадэллю кампрэсара. Неабходная ўмова, каб паветра нагнятаецца хутка - агрэгат павінен валодаць вялікім аб'емам цыліндру і значнай масай.
Пры выбары кампрэсара галоўнае, каб шатун поршня быў замацаваны прама на двигательном вале, а не праз пластыкавыя дэталі. Такія механізмы маюць істотна лепшыя характарыстыкі. Выбар кампрэсара - адказны момант для кожнага кіроўцы. Таму рэкамендуецца не толькі пералічваць вартасці, але і недахопы розных тыпаў кампрэсараў.
Механізм аўтамабільнага кампрэсара не рэкамендуецца падвяргаць вялікім і доўгім нагрузак - гэта можа выклікаць перагрэў паветра. Пажадана поршневому помпы даць 10-15 хвілін адпачынку пасля выканання работы. Не рэкамендуецца спрабаваць адразу напампаваць колы велізарных памераў аўтамабіля. У працэсе працы кампрэсара ў яго можа патрапіць бруд і пыл. Сення ў многіх поршневых кампрэсара цалкам адсутнічае паветраны фільтр.
Сучасныя аўтамабільныя мембранныя кампрэсары выконваюць сваю працу па асабліваму прынцыпе. Звычайна, паветра ў іх запампоўваецца пры дапамозе мембранно-гумовага палатна, якое ўвесь час вырабляе зваротна-паступальныя руху. Канструкцыя такога рашэння прадугледжвае ўсяго 2 падшыпніка. У выпадку паломкі механізму, аднак, гэта адбываецца вельмі рэдка, яго рамонт не з'яўляецца складаным. Адзіная сур'езная паломка - гэта разрыў гумовай дыяфрагмы, якая легка мяняецца. Таму, лепш набываць кампрэсар вібрацыйнага тыпу. Ен, як правіла, ужываецца для напампоўвання аўтамабільных шын, якія не больш чым чатырнаццаць цаляў, а поршневый аўтамабільны кампрэсар - для напампоўвання вялікіх шын.
Спынімся на прадукцыйнасці аўтамабільнага кампрэсара. Гэтая характарыстыка адбіваецца ва ўсіх характарыстыках кожнай мадэлі і мае пазначэнне у літрах за хвіліну. Калі прадукцыйнасць агрэгата адпавядае 40 літрам у хвіліну, ці трошкі менш - ен выдатна падыдзе для напампоўвання невялікіх аўтамабільных шын памерам 14 цаляў. Для ўладальнікаў пазадарожнікаў неабходна выбраць кампрэсар з прадукцыйнасцю 60 літраў.
Перш, чым прыступаць да выбару аўтамабільнага кампрэсара, неабходна ўдакладніць тып харчавання. Яны падзяляюцца на якія працуюць ад аўтамабільнай сеткі, і на якія працуюць ад убудаванага акумулятара. Звычайна маламагутныя кампрэсары сваю працу выконваюць, праз штатны прыпальвальнік. Больш магутныя мадэлі кампрэсараў абсталеўваюцца дадатковымі электрычнымі правадамі на канцах, якіх маюцца спецыяльныя заціскі тыпу «кракадзіл», для падлучэння да аўтамабільнай акумулятарнай батарэі. Пры гэтым на кампрэсар падаецца максімальную колькасць энергіі. Гэты спосаб падлучэння кампрэсара не зусім зручны.
|