Імкненне стварыць камфортныя ўмовы для язды выклікала автоконцерны на пошукі новых рашэнняў і прымянення новых тэхналогій, бо ўжо ўсім звыклая падвеска не ў стане вырашыць пытанні, якія ўзнікаюць перад ей задачы і часцяком яна можа забяспечыць камфорт кіроўцу і пасажырам пры руху па няроўнай дарозе, ці добрую кіравальнасць на трасе. Вынікам такой працы стала ўкараненне ў вытворчасць адаптыўнай, або, калі падабаецца, актыўнай падвескі.
Сама па сабе адаптыўная падвеска - гэта адмысловая сістэма подрессоривания, здольная кіраваць перамяшчэннем кузава ў вертыкальнай плоскасці. Дзякуючы гэтай сістэме з'явілася магчымасць звесці да мінімуму нахіл кузава аўтамабіля ва ўсіх рэжымах працы (раўнамернае рух, разгон, паварот, тармажэнне і т. п.).
Адпаведна, за кошт гэтага вытворцам аўтамабіляў удалося дамагчыся істотнага паляпшэння камфартабельнасці умоў эксплуатацыі аўтамабіляў, не прыносячы пры гэтым у ахвяру кіравальнасць машынай.
Да бясспрэчным вартасцяў адаптыўнай падвескі можна аднесці:
• Самастойная і хуткая адаптацыя да дарожных умоў; • Магчымасць падстроіцца пад любы стыль кіравання; • Павышэнне ўзроўню бяспекі і манеўранасці аўтамабіля шляхам памяншэння кренов кузава; • Рэгуляванне дэмпфавання. Як правіла, такая сістэма працуе, грунтуючыся на паказаньнях дастаткова вялікай колькасці датчыкаў, прычым, у кожнага аўтаканцэрна набор датчыкаў свой. Так, Фольксваген выкарыстоўвае 6 датчыкаў, 3 з якіх, сочаць за перамяшчэннем кузава, а яшчэ 3 - за яго паскарэннем. Счытваючы дадзеныя гэтых датчыкаў, блок кіравання ў аўтаматычным рэжыме задае неабходную ступень дэмпфавання. Пры гэтым выканаўцамі каманд з'яўляюцца ўжо не звыклыя гідраўлічныя амартызатары, а асаблівыя пневмоэлементы, якія за кошт змены ціску падладжвае падвеску да працы ў новых умовах.
Прылада адаптыўнай падвескі і асаблівасці яе працы
Як гаварылася вышэй, у кожнага вытворцы свой сакрэт прылады падвескі, аднак, усе яны маюць агульныя рысы і, як правіла, у склад падвескі ўваходзіць:
• Актыўныя (тыя, якія маюць магчымасць рэгулявання) стойкі амартызатараў; • Стабілізатары, якія адказваюць за папярочную ўстойлівасць, таксама рэгуляваныя; • Камплект датчыкаў - паскарэння, няроўнасцяў дарогі, дарожнага прасвету; • Блок кіравання.
Такім чынам, актыўныя стойкі былі распрацаваныя і цяпер выкарыстоўваюцца ў мэтах змены калянасці падвескі ў залежнасці ад умоў руху. Пры гэтым, гэтыя стойкі могуць быць абсалютна розных канструкцый, напрыклад, стойкі амартызатараў пераменнага сячэння, абсталяваныя электрамагнітным клапанам. У гэтым выпадку пры падачы на клапан напружання ен рэгулюе велічыню прахаднога перасеку ў залежнасці ад сілы падаванага блокам кіравання напружання, з-за чаго падвеска становіцца альбо больш жорстка, альбо мякчэй. Да таго ж, блок кіравання можа працаваць адразу з усімі амартызатарамі, падаючы сігнал кожнаму з іх, або працаваць толькі з адным з іх.
Вядома, клапан гэта не адзіны варыянт. Магчымы варыянт выкарыстання амартызатараў стандартнай канструкцыі, якія запаўняюцца спецыяльнай вадкасцю здольнай мяняць сваю глейкасць у выніку ўздзеяння электрамагнітнага поля.
Есць яшчэ, напрыклад, падвескі, якія рэгулююць калянасць падвескі дзякуючы актыўнаму стабілізатары папярочнай устойлівасці. У гэтым выпадку стабілізатар атрымлівае каманду ад блока кіравання і мяняе глейкасць вадкасці, тым самым ухіляючы банкі за межамі тайланда кузава.
Пры гэтым, як стойкі амартызатара, так і актыўныя стабілізатары з'яўляюцца выканаўчымі элементамі сістэмы, якімі кіруе блок кіравання. Электронны блок кіравання можа працаваць як у аўтаматычным рэжыме (выдаючы сігналы, выканаўцам грунтуючыся на дадзеных датчыкаў), так і ў ручным рэжыме (працуючы ад блока ручнога кантролю размешчанага ў салоне). У другім выпадку кіроўца сам уносіць неабходныя змены ў рэгулявання і ўжо на іх аснове блок кіравання аддае неабходныя сігналы выканаўчым элементам. Хоць, пры неабходнасці аўтаматычны блок кіравання можна таксама перавесці ў ручной рэжым.
У той жа час, усе сучасныя сістэмы адаптыўных падвесак адрозніваюцца сваей складанасцю і, пры гэтым, быстродейственностью. Любая такая сістэма здольная апрацаваць і даслаць адпаведны сігнал выканаўцу і праз долі секунды характарыстыкі падвескі зменяцца.
|