Меню сайта


Форма входа


Поиск


Архив записей


  • Людина
  • Приветствую Вас, Гость · RSS 25.11.2024, 20:50
    Главная » 2013 » Октябрь » 25 » Падвеска аўтамабіля
    13:22
    Падвеска аўтамабіля


    Імкненне стварыць камфортныя ўмовы для язды выклікала автоконцерны на пошукі новых рашэнняў і прымянення новых тэхналогій, бо ўжо ўсім звыклая падвеска не ў стане вырашыць пытанні, якія ўзнікаюць перад ей задачы і часцяком яна можа забяспечыць камфорт кіроўцу і пасажырам пры руху па няроўнай дарозе, ці добрую кіравальнасць на трасе. Вынікам такой працы стала ўкараненне ў вытворчасць адаптыўнай, або, калі падабаецца, актыўнай падвескі.

    Сама па сабе адаптыўная падвеска - гэта адмысловая сістэма подрессоривания, здольная кіраваць перамяшчэннем кузава ў вертыкальнай плоскасці. Дзякуючы гэтай сістэме з'явілася магчымасць звесці да мінімуму нахіл кузава аўтамабіля ва ўсіх рэжымах працы (раўнамернае рух, разгон, паварот, тармажэнне і т. п.).


    Адпаведна, за кошт гэтага вытворцам аўтамабіляў удалося дамагчыся істотнага паляпшэння камфартабельнасці умоў эксплуатацыі аўтамабіляў, не прыносячы пры гэтым у ахвяру кіравальнасць машынай.

    Да бясспрэчным вартасцяў адаптыўнай падвескі можна аднесці:

    • Самастойная і хуткая адаптацыя да дарожных умоў;
    • Магчымасць падстроіцца пад любы стыль кіравання;
    • Павышэнне ўзроўню бяспекі і манеўранасці аўтамабіля шляхам памяншэння кренов кузава;
    • Рэгуляванне дэмпфавання.
    Як правіла, такая сістэма працуе, грунтуючыся на паказаньнях дастаткова вялікай колькасці датчыкаў, прычым, у кожнага аўтаканцэрна набор датчыкаў свой. Так, Фольксваген выкарыстоўвае 6 датчыкаў, 3 з якіх, сочаць за перамяшчэннем кузава, а яшчэ 3 - за яго паскарэннем. Счытваючы дадзеныя гэтых датчыкаў, блок кіравання ў аўтаматычным рэжыме задае неабходную ступень дэмпфавання. Пры гэтым выканаўцамі каманд з'яўляюцца ўжо не звыклыя гідраўлічныя амартызатары, а асаблівыя пневмоэлементы, якія за кошт змены ціску падладжвае падвеску да працы ў новых умовах.

    Прылада адаптыўнай падвескі і асаблівасці яе працы


    Як гаварылася вышэй, у кожнага вытворцы свой сакрэт прылады падвескі, аднак, усе яны маюць агульныя рысы і, як правіла, у склад падвескі ўваходзіць:

    • Актыўныя (тыя, якія маюць магчымасць рэгулявання) стойкі амартызатараў;
    • Стабілізатары, якія адказваюць за папярочную ўстойлівасць, таксама рэгуляваныя;
    • Камплект датчыкаў - паскарэння, няроўнасцяў дарогі, дарожнага прасвету;
    • Блок кіравання.

    Такім чынам, актыўныя стойкі былі распрацаваныя і цяпер выкарыстоўваюцца ў мэтах змены калянасці падвескі ў залежнасці ад умоў руху. Пры гэтым, гэтыя стойкі могуць быць абсалютна розных канструкцый, напрыклад, стойкі амартызатараў пераменнага сячэння, абсталяваныя электрамагнітным клапанам. У гэтым выпадку пры падачы на клапан напружання ен рэгулюе велічыню прахаднога перасеку ў залежнасці ад сілы падаванага блокам кіравання напружання, з-за чаго падвеска становіцца альбо больш жорстка, альбо мякчэй. Да таго ж, блок кіравання можа працаваць адразу з усімі амартызатарамі, падаючы сігнал кожнаму з іх, або працаваць толькі з адным з іх.

    Вядома, клапан гэта не адзіны варыянт. Магчымы варыянт выкарыстання амартызатараў стандартнай канструкцыі, якія запаўняюцца спецыяльнай вадкасцю здольнай мяняць сваю глейкасць у выніку ўздзеяння электрамагнітнага поля.

    Есць яшчэ, напрыклад, падвескі, якія рэгулююць калянасць падвескі дзякуючы актыўнаму стабілізатары папярочнай устойлівасці. У гэтым выпадку стабілізатар атрымлівае каманду ад блока кіравання і мяняе глейкасць вадкасці, тым самым ухіляючы банкі за межамі тайланда кузава.

    Пры гэтым, як стойкі амартызатара, так і актыўныя стабілізатары з'яўляюцца выканаўчымі элементамі сістэмы, якімі кіруе блок кіравання. Электронны блок кіравання можа працаваць як у аўтаматычным рэжыме (выдаючы сігналы, выканаўцам грунтуючыся на дадзеных датчыкаў), так і ў ручным рэжыме (працуючы ад блока ручнога кантролю размешчанага ў салоне). У другім выпадку кіроўца сам уносіць неабходныя змены ў рэгулявання і ўжо на іх аснове блок кіравання аддае неабходныя сігналы выканаўчым элементам. Хоць, пры неабходнасці аўтаматычны блок кіравання можна таксама перавесці ў ручной рэжым.

    У той жа час, усе сучасныя сістэмы адаптыўных падвесак адрозніваюцца сваей складанасцю і, пры гэтым, быстродейственностью. Любая такая сістэма здольная апрацаваць і даслаць адпаведны сігнал выканаўцу і праз долі секунды характарыстыкі падвескі зменяцца.

    Просмотров: 378 | Добавил: ghost_s | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *:
    Сделать бесплатный сайт с uCoz