Размеркавальны вал быў распрацаваны з мэтай своечасовага адкрыцця, а таксама, закрыцця клапанаў газораспределительного механізму. Таксама можна сказаць, што размеркавальны вал займаецца забеспячэннем газаабмену рухавіка.
Газораспределительный вал падыходзяць максімальна блізка да клапанам рухавіка, з мэтай памяншэння инерционных нагрузак, такім чынам, стандартнае становішча размеркавальнага вала з'яўляецца ў галоўцы блока цыліндраў і называецца верхнім размяшчэннем.
У сістэме ГРМ звычайна выкарыстоўваецца адзін, або два размеркавальных вала на шэраг цыліндраў. Калі рухавік двухрадковы, адпаведна, два, або больш размеркавальных валаў будзе ўстаноўлена ў ДВС. Калі ўжываецца адзін размеркавальны вал, ен абслугоўвае, як выпускныя, так і впускные клапаны, аднак, пры выкарыстанні двух размеркавальных валаў, для впускных і выпускных клапанаў прымяняецца ўжо асобныя размеркавальныя валы.
Асновай канструкцыі размеркавальнага вала з'яўляюцца так званыя кулачкі. Кулачок забяспечвае, за кошт сваей унікальнай формы, своечасовае закрыцце і адкрыцце клапанаў ў патрэбны час. Ад таго якая канструкцыя ўжываецца на рухавіку, кулачок штурхае альбо каромысел, альбо штурхач.
Пры працы рухавіка кулачкі пераадольваюць намаганні спружын клапанаў, а таксама, сілы трэння. Заўважым, на гэта выдаткоўваецца карысная праца рухавіка і, як следства, паліва. Дадзеных недахопаў не бывае на ГРМ, якія не абсталяваны спружынамі клапанаў. Таксама, для памяншэння сіл трэння паміж кулачком размеркавальнага вала і штурхачом, можа змяняцца канструкцыя ў бок замены штурхача ролікам. У будучыні інжынеры плануюць адмовіцца ад размеркавальнага вала ў бок магнітнай сістэмы адкрыцця і закрыцця клапанаў.
Размеркавальны вал ГРМ вырабляюць з сталі, або каваннем з чыгуну. Размеркавальны вал круціцца ў падшыпніках, якія ўяўляюць сабой апоры.
Перамяшчэнне ў падоўжнай плоскасці немагчыма так, як такому перамяшчэнню не даюць адбыцца упартыя падшыпнікі. Працэс змазкі размеркавальнага вала ажыццяўляецца пад ціскам. Магчымы таксама варыянт, калі да кожнага подшипнику падыходзіць свая алейная магістраль. Таксама, варта заўважыць, што эфектыўнасць сістэмы газаразмеркавання павышаецца за кошт сістэм, якія змяняюць фазы газаразмеркавання, такім чынам, значна павялічваючы магутнасць ДВС, а таксама, паліўную эканамічнасць і паніжаючы таксічнасці ОГ (адпрацаваўшых газаў).
Вярчальны рух размеркавальнага вала ажыццяўляецца з дапамогай крутоўнага моманту, які перадае каленчаты вал. Кутняя хуткасць размеркавальнага вала сістэмы ГРМ роўна ў два разы менш хуткасці кручэння каленяў. вала.
Прывад перадачы намаганні можа быць як ланцужны, так і з дапамогай раменнай перадачы. Варта заўважыць, што такія прывады таксама выкарыстоўваюцца і на дызельных рухавіках.
Ланцужны прывад уяўляе сабой ланцуг, якая мацавацца на валах з дапамогай двух зорачак. Прычым, выкарыстоўваюцца успокоитель і нацягвальнік.
Ланцужны прывад валодае якасцямі надзейнасці і кампактнасці, аднак, не пазбаўлены недахопаў - з часам ланцуг зношваецца і можа выйсці з ладу. Наступствы такой няспраўнасці будуць больш сумнымі, чым пры выкарыстанні рамяня ГРМ.
Раменнай прывад злучае размеркавальны вал і каленчаты вал паміж сабой, з дапамогай шківаў, усталяваных на іх. Прывадны рамень звычайна дадаткова абсталяваны натяжным ролікам. Прывадны рамень таксама адрозніваецца кампактнасцю і надзейнасцю. Рэсурс замены прывада складае каля 100 тыс. км.
|